JScript PanelのNote&Hints.txt和訳(ver.1.1.3)
カテゴリ:パソコン関連 ■2016/04/05
« JScript PanelのPreprocessors.txt和訳(ver.1.1.3) | | JScript PanelのHelpers.txt和訳(ver.1.1.3) »
« JScript PanelのPreprocessors.txt和訳(ver.1.1.3) | | JScript PanelのHelpers.txt和訳(ver.1.1.3) »
1. If anything goes wrong, check the popup window/console. It should tell you where the code is that caused the error.
どうもうまくいかないなら、consoleウィンドウをチェックしよう。コードがどこでエラーを出したのか教えてくれるだろう。
2. Error handling is useful to create more stable scripts.
エラー処理は、より安定したスクリプトを作るのに役に立つ。
3. Don't call repaint functions such as window.Repaint() in callback function on_size() {}, especially in pseudo transparent mode.
window.Repaint()のような再描画関数を、コールバックのon_size(){}の中で呼び出さない。特に疑似透過モードでは。
4. Don't try to assign parameter "gr" from function on_paint(gr) {} with other value, nor try to store "gr" in another variable.
on_paint(gr) {}関数の"gr"パラメータに他の値を割り当てない。"gr"を他の変数を使って保存しない。
5. Consider using Dispose() methods where you can to free up memory. See interfaces.txt for where it's supported.
メモリを解放できる場合では、Dispose()メソッドを使えないか考える。サポートされているかどうか調べるにはinterfaces.txtを見ること。
6. Remember to retrieve window width and height in on_size() callback, because their values during startup is not reliable.
on_size()コールバックでウインドウの幅と高さを調べておく。スタート時の値は当てにならない。
7. It's NOT recommended to create objects in callback function on_paint(), since it will be called frenquently.
ひんぱんに呼ばれる間、on_paint()コールバック関数の中でオブジェクトを作ることはあまり勧められない。
<< トップページに戻る
カテゴリ:パソコン関連
« JScript PanelのPreprocessors.txt和訳(ver.1.1.3) | | JScript PanelのHelpers.txt和訳(ver.1.1.3) »
« JScript PanelのPreprocessors.txt和訳(ver.1.1.3) | | JScript PanelのHelpers.txt和訳(ver.1.1.3) »
コメントは日本語でお願いします。(URLは入力禁止:Do not URL writing.) :System message: コメントを受けつけています。